«هتل»، پیش‌به‌سوی کلیشه‌ها برای فتح گیشه‌ها  
«هتل»، پیش‌به‌سوی کلیشه‌ها برای فتح گیشه‌ها  

«هتل»، پیش‌به‌سوی کلیشه‌ها برای فتح گیشه‌ها  

کم خبر/ مسعود اطیابی طی چند سال اخیر با ساخت فیلم‌های پرفروشی مثل دو گانه «تگزاس»، «دینامیت»، «انفرادی» و «بخارست» نشان داد هر چند آثار قابل تاملی ندارد اما رگِ خواب مخاطب را در تولید آثار پرفروش به‌خوبی می‌شناسد. کمدی‌های اطیابی فقط سرگرم‌کننده هستند بدون انعکاس حرف‌های مهم، بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه و با فرمول‌های ساده که فروش یک فیلم را تضمین می‌کند. آخرین فیلمش «هتل» هم از همین جنس است. یک کمدی پر از هجو که می‌توانست در هر کشوری ساخته شود. با بررسی بیشتر این فیلم با ما باشید. عجیب‌ترین هتل دنیارامین قادری با بازی پژمان جمشیدی که دو سالی است از همسر سابقش جدا شده، به تازگی ازدواج کرده اما درباره ازدواج قبلی به همسرش چیزی نگفته، بدهکاری باعث می‌شود او برای ایفای نقش شوهر همراه همسر سابقش راهی کیش شود تا با کمک هم بتوانند از خاله همسر سابق پول بگیرند. در این بین رئیس قادری و منشی شرکت هم به همان هتل می‌روند، ماجرا وقتی پیچیده‌تر می‌شود که همسر فعلی و پدرش هم سر از همان هتل در می‌آورند و مدیریت کردن این شرایط پیچیده موقعیت بامزه‌ای ایجاد می‌کند که قرار است مخاطب را بخنداند.

چرا فیلم می‌فروشد اما موفق نیست؟همیشه فروش بالا به معنای موفقیت یک اثر نیست، شوخی‌های جنسی، بسط دادن موقعیتی که ظرفیت زیادی ندارد و نمک ذاتی بازیگران شاید مخاطبی که در تلویزیون هیچ برنامه سرگرم‌کننده‌ای نمی‌بیند را بخنداند اما واقعیتش این است که کمدی با ارزش باید واقعی‌تر از این‌ها باشد. مثل «اجاره‌نشین‌ها»، «میهمان مامان»، «ورود آقایان ممنوع» و ... که در عین سرگرم‌کننده بودن می‌توانستند نگاه مخاطب را به یک موضوع جدی جلب کنند. اما «هتل» یکسره شوخی‌های سطحی و در لحظه است که ذهن مخاطب را درگیر مفهوم خاصی نمی‌کند و در عین حال همین هم برای سینمای ما که بحران مخاطب دارد و مخاطبی که پول خرج نمایش خانگی می‌کند اما سریال سرگرم‌کننده نمی‌بیند غنیمتی است.             

بازار

همچنین ببینید

عباس عبدی: اگر پزشکیان در انتخابات شکست می‌خورد برای همیشه عرصه سیاست را ترک می کردم

عباس عبدی: اگر پزشکیان در انتخابات شکست می‌خورد برای همیشه عرصه سیاست را ترک می کردم

فعال اصلاح طلب نوشت: لازم می‌دانم که اطلاع بدهم از همان لحظه اول تصمیم داشتم و به دوستانم هم گفته بودم که حضورم در انتخابات را چنین تعریف می‌کنم که شکست پزشکیان، شکست سیاست‌ورزی من نیز هست و اگر او شکست می‌خورد، این آخرین یادداشت من خواهد بود .